اجرای اركستر زهی چنگ در فرهنگسرای نیاوران
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، اركستر زهی چنگ به سرپرستی'كاوه كشاورز' در سال 1380 به صورت كوارتت زهی و از بین هنرجویان نمونه آموزشگاه تشكیل شد.

عمده فعالیت این گروه اجرای موسیقی در كنسرت های هنرجویی بود كه با افزایش تعداد نوازندگان، این كوارتت به یك 'آنسامبل مجلسی' تبدیل شد و اكنون با گذر زمان تعداد نوازندگان این اركستر توسعه یافته است.

از ویژگی های این اركستر كه آن را نسبت به سایر اركسترها متمایز می كند آن است كه تمامی نوازندگان توسط یك شخص و با یك زبان واحد آموزش دیده اند و به خاطر نوع تعلیمات خاص، توانایی این اركستر براساس نوع اجرا و با استفاده از نوازندگان میهمان در بخش های مختلف مانند سازهای ایرانی و گروه های بادی و كوبه ای به انواع مختلفی از آنسامبل تبدیل می شود.

اركستر زهی چنگ پیش از این در بزرگداشت استاد علی تجویدی در دانشگاه تهران، در شیراز و كنسرت موسیقی كلاسیك با اجرای دو كنسرتو پیانو از موتسارت، رومانس از سیلبوسو سرناد زهی الگارد نیز به اجرای برنامه پرداخته است.

این گروه 25 نفره متشكل از سازهایی چون ویولن، ویولا، ویولن سل، تار، سه تار، نی و كنترباس هستند و در بخش جنبی جشنواره به اجرای برنامه پرداختند.

گروه زهی چنگ، قطعاتی چون 'نی نوا' ساخته حسین علیزاده، درآمد ماهور(آواز و اركستر) ساخت كاوه كشاورز، چهارمضراب ماهور ابوالحسن صبا و پیش درآمد ماهور درویش خان را اجرا كردند.

ضمن آنكه تصنیف 'مرغ سحر' كاری از مرتضی نی داود با شعری از ملك الشعرای بهار از دیگر بخش های این اجرا بود.

بیست وهفتمین جشنواره موسیقی فجر تا 28 بهمن ماه ادامه دارد.

فراهنگ ** 9173 ** 1071





:: برچسب‌ها: لا , ساحل , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: